Comunicat del CCMC davant la celebració de la jornada electoral del 14 de febrer

04/02/2021

Davant la celebració de la jornada electoral del proper 14 de febrer, el Consell de Col·legis de Metges de Catalunya (CCMC) vol fer pública la seva posició en relació amb les mesures de prevenció que haurien de mantenir els ciutadans que hi participin i amb les mesures de protecció que ha de fer efectives l’administració convocant.
  • Per raons de salut pública, les persones que el proper dia 14 de febrer estiguin en quarantena pel fet d’estar infectades pel virus SARS-CoV-2 o bé per ser un contacte estret d’una altra persona infectada no haurien de sortir de casa, tal i com els haurà indicat el seu metge.

• Demanem a les autoritats polítiques i electorals que disposin els instruments necessaris perquè aquestes persones, moltes de les quals amb el contagi sobrevingut pocs dies abans de la jornada electoral, puguin exercir el seu dret a vot en un període extraordinari de vot per correu.

• Recomanem a la població que el compliment de les mesures preventives generals (distància, mascareta, bombolla, interacció social limitada, teletreball...) sigui més estret i rigorós en els dies previs a la jornada electoral, per tal de seguir rebaixant el risc de contagi i exercir amb el mínim de risc possible el dret al vot presencial, si és la seva voluntat.

• Demanem a les autoritats que han aprovat el protocol específic de mesures  de seguretat i prevenció en els col·legis i meses electorals i a tots aquells que hauran d’aplicar-lo que divulguin de manera clara entre la ciutadania les mesures que cadascú haurà de prendre en l’acte presencial de votació i que posin els mitjans necessaris i raonables per protegir tots els participants, garantint el seu escrupolós compliment, tot evitant mesures de difícil aplicació, que puguin generar confusió innecessària.

Altres notícies

Dades dels treballadors dels centres sanitaris de l'àmbit privat de Girona per al llistat de la campanya de vacunació COVID-19

[+] Més informació
Els usuaris valoren com a “excel·lent” el servei de telesuport psicològic a professionals de la salut que Fundació Galatea va posar en marxa a l’inici de la pandèmia

[+] Més informació
“Vacunes: bé públic universal”, el manifest on el CCMC insta a unir esforços i a signar la declaració de l’OMS per una distribució equitativa de les vacunes enfront la COVID-19

[+] Més informació
La COVID-19 s’equipara a malaltia professional a efectes de prestacions per als professionals de la salut

[+] Més informació
La Fundació Pascual i Prats, la teva fundació per a la gestió de fons dedicats a la recerca i a la formació

[+] Més informació
Vols ser avaluador del Consell Català de la Formació Continuada?

Decàleg de Protecció de Dades

[+] Més informació
El COMG posa en marxa una campanya per afavorir la vacunació de COVID-19 en tota la població

[+] Més informació